19.9.17

Körprov

Det var inte så roligt idag. Båda mina elever gjorde körprov och ingen av dem klarade det. Det var små slarv som var ganska onödiga. Men tar felstegen helt på mig.

Jag har inte varit sträng och uppmärksam nog t.ex när det kommer till dödavinkeln, att faktiskt vända på huvudet och titta ifall det kommer fotgängare mm i korsningar.


Sonen blev lite upprörd och nere för han tyckte han körde så perfekt.
Vi fick 2h:s extra körturer. Dottern som int hade sån panik, sa att vi tar det om en vecka när jag är hemma igen från resan, men sonen var så bestämd att han skulle ha kortet nu!


Så vi körde hans extra 2h idag och nu sitter jag här och förstås hoppas att det ska gå vägen....
Halvtimme senare kommer de tillbaka och jag ser genast på minen att....


...han klarade det!
Dottern blev taggad. Vi körde samma kväll de extra timmar hon fick.

Följande dag när jag satt i flyg på väg till New York gjorde hon körprovet och...klarade det!!


Vi måste fira dethär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar